Csetlések és botlások az életmódváltásban, avagy mivel szúrhatjuk el a diétát

Már javában belefogtunk, el is telt annyi idő, hogy kicsit értékeljük az életmód váltásunk eredményeit, vagy most készülünk nekiállni?! Bárhogy is legyen, biztos vagyok benne, hogy bejegyzésünk hasznos lesz számodra, a sikerhez vezető úton.

Összeszedtük nektek azokat a buktatókat, apró csetléseket, botlásokat, amikkel megnehezíthetitek, vagy akár meg is állíthatjátok az egészséges életmód vagy a fogyás menetét…mert tudjuk, hogy az ördög a részletekben lakik, nos nézzük is az életmód váltás terepén, hol lakik pontosan?:

  1. Koplalás= fogyás=egészség?

Biztosan ti is látjátok (főleg a fiatalok körében), hogy a finnyázás, nem evés trendi dolog. Vagy azt, hogy a korunk emberéből ered, hogy mindent most azonnal és könnyedén akarunk. Sokak számára a legegyszerűbbnek tűnő módszer ahhoz, hogy fogyjon az nem más, mint az alapanyagcsere alá levitt kalóriamennyiség. 1000 alatti kalóriákkal eszegetünk, aztán várjuk, hogy majd szépen szakadnak rólunk a kilók. Aki nagyon elszánt, még emellé nyomja az edzéseket is. A kezdetekben beindul a fogyás, majd egyszer csak hirtelen megakad. És bármennyire sanyargatjuk is magunkat nem megy tovább. Miért?

Nos képzeljétek csak, testünk pesszimista üzemmódban él. Ha nem kap számára megfelelő tápanyagot, akkor azt úgy értékeli, hogy gond van, éhínség jön, és mit tesz? Nekiáll stagnálni, tartalékolni. Teljesen megállítja az anyagcserét és nem hajlandó veszíteni a zsírpárnákból sem.

Ha nem szeretnél ide jutni, azt javasoljuk, semmiképp se koplalj, ne menj hosszútávon alapanyagcsere alá. Biztosan zsákutcába kerülsz ezzel a módszerrel.

  1. Versenydiétázók étrendje:

Egy hétköznapi ember nem a színpadra készül. Teljesen felesleges ezért a vízhajtókkal leszálkásított modellek, testépítők motivációs képeihez viszonyítanod magad. Az ő formáik nem egy hétköznapi „átlagember” mércéje. Azok a makró tápanyagok amiket ők fogyasztanak csak szezonális, diétába alkalmazható, életvitel szerűen pedig kifejezetten egészségtelen, ha nincsenek efféle szándékaid, mint a színpadi versenyzés.

  1. Minden mentes=egészséges?

A koplalás mellett manapság divat lett a mentes, azaz laktóz-glutén-liszt-cukor-tojás, és még ki tudja mi mentes étkezés. Cool minden  vegán étel, divatosak a glutén mentes sütik, és hasonlók. Gyakran viszont nem is tudják a vásárlók, hogy miért jó számukra a glutén mentes, vagy vegán élelmiszer. Figyeljetek rá, attól még, hogy valami vegán, nem biztos, hogy jó választás és neked egészségesebb, és attól még, hogy glutén mentes nem biztos, hogy neked és a célodnak megfelelő.

  1. Fitt, zero, wellness, diétás = egészséges?

Nem, és nem! Hatalmas átverés a termékeken feltűntetett fitt, zero jelző, ami azt az érzést kelti, hogy ez a vásárlás, így sokkal tudatosabb, egészségesebb és mondjuk kalóriában is kedvezőbb. Nézd meg az összetevőit! A gyártók részéről ez egy tudatos átverés, kihasználva az egészségtudatos szemléletmód terjedését. De sajnos a valóságban ezek a termékek telis-tele vannak cukorral, tartósítószerekkel, adalékanyagokkal. Semmiképp sem egészségesek és a diétádnak egy-egy ilyen választással a héten annyi. L Hogyan védekezhetünk? Nézzük meg mindig az összetevőket, a csomagolás hátoldalán, mielőtt választunk.

  1. Cukor mentes diabetikus termékek:

A diabetikus termékek alapvetően cukorbetegeknek készültek, nem pedig azért, hogy a fogyózók édesség iránti vágyát csillapítsák. Emiatt nem feltétlenül jelenti ez azt, hogy a gyártó arra is gondolt, hogy alacsony zsír(és ezáltal kalóriatartalmú) legyen az adott készítményben… 1 gramm szénhidrátban 4 kalória van, míg 1 gramm zsírban 9. A kalória mellett pedig nagyon nem mindegy, milyen fajta zsírral pótolják ezeknek a termékeknek az összetevőit, kétlem, hogy Omega 3-ban dúskálnának.

  1. „6 óra után nem eszem”:

Ha ilyen elavult, de valójában sosem működő tézisekhez tartod magad, biztos lehetsz benne, hogy hosszútávon nem lesz tartható az étrended. Teljesen változó, hogy ki-mikor hajtja álomra a fejét, mikor pihen le. Ha te pl. már este 7-kor ágyba bújsz, akkor már 4 óra után nem ajánlatos nagyot falatozni. Viszont, ha 11 órakor, akkor 8 óra körül még belefér egy vacsi. Inkább arra figyelj, hogy lefekvés előtt 2,5 3 órával már nem együnk gyomrunknak megterhelőt.

Légy tudatos, figyelj a részletekre, tájékozódj és kövess minket továbbra is, segítünk!

Felde Rebeka