Hogyan együnk az ünnepek alatt + egy karácsonyi recept!

Advent második vasárnapján is túl vagyunk. Biztosan ti is már javában hangolódtok az ünnepekre, és lázasan készültök a karácsonyra.

Ha a karácsonyra gondolok, nekem a fények, a mézeskalács, a család, a csillagszóró, a halászlé és a fahéj illata jut eszembe elsőként. Milyen érdekes, hogy a felsorolásból több íz, illat, étel is szerepel mint tipikus karácsonyi emlék morzsa.

Bizonyára kíváncsiak vagytok rá, hogyan állunk az ünnepekhez. Vajon ilyenkor is a tudatos életmód amit szigorúan minden körülmények közt követünk? Megtagadjuk teljesen a kevésbé egészséges ételeket, ízeket még a nagymama unszolására is, vagy erre a három napra mindent félretéve „úszunk” a halászlé árral?

Másik nagy kérdés, hogy az ünnepek során fogyasztott extra kalóriáktól mennyire kell félnünk, vajon ez a pár nap mennyire töri meg a munkánk gyümölcsét?

Ünnepekre hangolva beavatunk titeket, mi hogyan úszd meg a lelkiismeret furdalást karácsonyhoz közeledve, és egyáltalán van-e értelme ilyenkor is a kalóriák csekkolásának?

Saját tapasztalataim szerint hiába is próbálkozom, nem lehet a karácsonyi ünnepek alatt túlságosan nagy elvárásokat állítani magunk elé. Edzőként én ezt a három napot úgy fogom fel, hogy nem gyötröm magam azzal, hogy kihagyjak olyan ízeket, és ezzel ünnepi hangulatokat, ami igazán a karácsony és a család együtt töltött szertartás szerű evéseihez kötődik.

Viszont néhány izgalmas ötlettel te is hatással lehetsz a családodra, és igenis megtalálhatod az arany középutat a saláta „piszkálgatása”, és a rosszullétig dőzsölés közt. A tudatos éltmódodat tehát ilyenkor sem kell feladnod, ha pár hasznos praktikát betartasz. Lássuk őket:

  1. A szokásos fehér kenyér mellégondoskodj előre, vagy vigyél magaddal teljes kiörlésű, más alternatív kenyeret, vagy ha még elszántabb vagy, ne egyél pluszba a halászléhez pékárút.
  2. Ne igyál cukros üdítőt az ünnepi vacsihoz, családlátogatáshoz. Fogyassz sima vizet, esetleg készíts egy nagy kancsó citromos mentás, eritrites limonádét.
  3. Készíts a húsokhoz a sült krumpli mellé más alternatív köreteket. Bulgur, köles, gersli stb. szuper választás, és ha ügyesen csempészed rá az asztalra, talán még a finnyás nagybácsi is megszereti.
  4. Egyél kisebb adagokat, kóstolgass, ne pedig arra törekedj, hogy túledd magad.
  5. Készíts fittebb, szénhidrát csökkentett édességeket, sütiket.
  6. Ne igyál túl sok alkoholt, a vacsora mellé, az éhség érzetedet ez még inkább fokozza.

Próbálj meg az ünnepekre előre felkészülni, gondolj rá, milyen rosszul éreznéd magad, ha ezt a három

napot végigennéd a rosszullétig. Semmi értelme, és a meghitt hangulat nem is ezen múlik. A felsorolt

apró kis ötleteket betartva pedig teljes értékű lehet az karácsonyi vacsora számodra és nem is érzed

majd úgy, hogy bármiből is kimaradtál.

És ha már a fitt sütemények, és recepteknél tartunk, megosztom veletek kedvenc szénhidrát csökkentett

cukor mentes ünnepi kalács receptemet.

BANÁNOS CSILLAGKALÁCS

Hozzávalók:

-3 banán

-3 tojás

-bourbon vaníliás xilit

-eritrit ízlés szerint

-1. ek. szódabikarbóna

-2 bögre zabliszt

-2 ek. görög joghurt

-fahéj, gyömbér

-1 zacskó vörösáfonya

 

A banánokat egy villával összenyomkodom, majd hozzákeverem szépen sorjában a többi hozzávalót.

Olajjal kikent szilikon formába öntöm a masszát és 180 fokos sütőben szép pirosra sütöm. Villa próbával

Ellenőrizheted az állagát.

Isteni finom, az egész család imádni fogja!